Vargabéles

Egyik nap beugrott: vargabélest fogok készíteni, nagyon régen nem ettem. Úgy negyven éve volt, hogy először egy Múzeum körúti kis étterem étlapján megláttam, rendeltem és ettem ezt az ételt. Azóta talán egyszer vagy kétszer fordult elő, hogy ez megismétlődött volna. Pedig egy remek kis desszert ez. Emlékezetem szerint a családunkban nem volt szokás készíteni. Na én most elkészítettem a hétvégén.
Én ezekkel a hozzávalókkal dolgoztam:
  • 20 dkg cérnametélt
  • 50 dkg túró
  • 3 evőkanál tejföl
  • 3 tojás
  • 3 evőkanál cukor
  • 3 evőkanálnyi tejszínhab
  • 6 db réteslap
  • 10 dkg vaj
  • 2 evőkanálnyi mazsola, ez opció, kihagyhatod
Első lépésként főzd meg a cérnametéltet, ami 2 percet vesz el az egész főzési időből. Keverd össze egy kis vajjal, ne ragadjon össze, és tedd félre hűlni.
Üsd fel a tojásokat, válaszd kétfelé: sárgájára és fehérjére. A sárgáját keverd el a cukrokkal, a túróval, tejföllel, mazsolával és a kihűlt tésztával. Nem fontos jéggé hűteni, maradhat langyos is, nem lesz baj. Verd a tojás fehérjét habbá, és ezt óvatosan ezt keverd az egészhez. A legvégén keverd bele a tejszínhabot.
Egy tepsi alját, oldalát kend ki olvasztott vajjal. Rakd bele a réteslapokat rétegezve, rétegenként kend meg vajjal. Három lap után öntsd bele a túrós masszát, majd jöhet erre a maradék három réteg réteslap.
200 °C-s sütőben én 40 percet sütöttem. Jó lett. Próbáld ki, nagyon finom. Láttam képeket a neten, baracklekvárral tálalták. Biztos nem rontja el.
Jó étvágyat!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések