Lilahagyma-lekvár

Puha, krémes lekvárkülönlegesség, ami húsokhoz, pástétomokhoz és szendvicsekhez remekül illik. Szerintem az édeskés íz nagyon megy minden sülthöz, sóshoz, erőshöz. Elsőként egy közepes adag elkészítésére vállalkoztam, nehogy csalódjak az ízében. De ez nem következett be. Csak az arányok kedvéért lássuk az én kb. 3 decis adagom hozzávalóit:
  • 1 kg lilahagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 teáskanál kakukkfű
  • 1 teáskanál frissen őrölt bors
  • 10 dkg vaj
  • 2-3 evőkanál olíva olaj
  • 1 csésze cukor
  • fél deci vörösbor (száraz)
  • fél deci balzsamecet
Olvaszd fel a vajat az olajjal, majd add hozzá a félkarikára vágott hagymát, az apróra vágott fokhagymával, és pirítsd nagy lángon pár percig. Mikor a hagyma már összeesett, vedd takarékra a hőt, és add hozzá a sót, cukrot, fűszereket. Főzd így 40-50 percig fedő nélkül.
Az idő letelte után add hozzá a bort és az ecetet, és mehet tovább még negyed órát. Még melegen rakd üvegbe, és jól zárd le.
Én a főzés végén adtam hozzá 3:1 dzsemfixet a tartósság miatt, de ez elhagyható. A hűtőben úgyis elmarad sokáig.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések