Konyhában készült ajándékok

Nagyon kedves dolog szerintem, ha magunk készítünk ajándékokat. Ajándékozásra pedig találhatunk bármilyen alkalmat. A "csakúgytól" a karácsonyig. Ezeket éppen karácsonyra készítettem a családnak. Ötletként szeretném bemutatni ezeket.


Elsősorban a sok otthon termett erős paprikát szerettem volna felhasználni. Akkor gondoltam, kellene készíteni édes-erős paprikakrémet. Aztán gyűrűzött tovább a gondolat; bele is kellene tenni valamibe; legyen ez a valami egy szép üveg. De erre címke is kell az üvegre. Így állt össze az "Agárdi méreg", a "Paprikacsepp".
Ehhez a készítményhez szükséged lesz gyönyörű, szép piros, vastaghúsú igen erős paprikára, amit ki kell magoznod. Ezt a műveletet természetesen gumikesztyűben kell végezned a saját érdekedben. Gyógyszertárban szoktam venni az orvosi kesztyűt,
mert az jó vékony, könnyű benne dolgozni. Hogy ne őrjítően legyen erős a végtermék, adagolhatsz hozzá piros kaliforniai paprikát, persze ezt is kimagozva. A paprikákat tedd turmixgépbe, és pépesítsd folyékonnyá. Öntsd bele egy edénybe, és tedd fel a tűzhelyre. Keverj hozzá fehér balzsamecetet és cukrot. A mennyiséget az ízlésednek megfelelően kimérheted. Én 3 dl paprikaléhez 2-2 evőkanál ecetet és cukrot tettem.
10-15 percig fődögéljen az anyag, majd a végén adj hozzá egy evőkanál dzsemfixet. Ez egy kicsit sűríti, és egyben tartósítja a paprikakrémet. 
Ha kihűlt, adagold ki az üvegekbe, dugaszold le. Az üveg dugaszolt végét a párolgás és a "csinosság" kedvéért mártsd olvasztott viaszba.
A következő alapanyag a gyömbér, ami, úgy gondoltam, megfelelően elkészítve, ajándékként is használható. Két félét is kitaláltam: az egyik a kandírozott gyömbér, a másik nagyon egyszerű: reszelve mézben. Ez nagyon remek torokfájás esetén. 
A kandírozott gyömbért már egy kicsit macerásabb elkészíteni.
Hámozd meg (le is lehet vakarni a héját), majd vágd kisebb darabokra. Tegyél fel vizet forrni, sózd meg, és ha forr, dobd bele a darabolt gyömbért. 10 percig forrald, majd szűrd le. Ezt a műveletsort még kétszer ismételd meg.
A három sós főzés után jön az édes: főzz cukorszirupot, és ebbe tedd bele a gyömbért. Ebben a lében is főjön kb. 10 percig, majd szűrd le. Egy tálcára tegyél sütőpapírt, szórjál rá barna cukrot, és hempergesd meg benne a gyömbért. Hagyd így egy kicsit megszáradni 1-2 napig.
Készítettem még csatnit is, de azt már leírtam, hogyan kell elkészíteni.
Természetesen a fent leírt ételek nem csak ajándékként szolgálhatnak, simán elkészítheted étkezési célból is.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések