Tarja


Kezdjük azzal, hogy szerintem a tarja a sertéshúsok királya. Ennek az ételnek azért ez az egyszerű címe, mert annyiféleképpen készítették már el ezt a fajta húst, még én is, hogy nincs is jelentősége, mivel készült. Tehát ez megint egy változat, most én így készítettem el.
  • 3 szelet sertéstarja
  • 1 fej hagyma
  • 20 dkg gomba
  • édes és erős paprika
  • 10 dkg szárított sonka apró kockákra vágva
  • só, bors
  • 2 feles rum vagy brandy
  • fél citrom
  • olaj, vaj
A tarját mindig a kés pengéjével szoktam lazán megcsapkodni sűrűn egymás mellett, majd keresztbe is. Ezután sózom be. Így teszem a hűtőbe egy éjszakára. Bármilyen felhasználás előtt mindig így járok el. Ha rántom, grillezem, párolom, mindegy. Te is csináld ezt a hússal.
Aztán másnap: a hagymát vágd félkarikára, a gombát szeleteld fel, a paprikákat karikázd fel. Vegyél elő egy serpenyőt, ezt fogod használni az egész ételhez.
Forrósítd fel a az edényt, majd tegyél bele 1-1 evőkanál vajat és olajat, majd pirítsd meg benne a gombát, ha kész tedd félre. A gombát a végén sózd, borsozd, nehogy levet eresszen. A visszamaradt zsiradékban pirítsd meg a sonkát, hagymát. Kis idő múlva add hozzá a paprikákat. Ezt is tedd félre, ha kész.
Most jön a hús: a serpenyőben pótold a zsiradékot, olaj, vaj hozzáadásával. Nehogy túl sok legyen, mert akkor főni fog hús. Lassú tűzön süsd, nehogy nyers maradjon.
Ha megpuhult a hús, flambírozd az alkoholos itallal, majd locsold meg citromlével. Add hozzá a már elkészülteket, és nagy lángon forgasd át egy párszor. Kész.
Bármilyen köret jó hozzá. Én remek friss, házi kenyérrel ettem.

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések