Kagyló

Ez volt az első alkalom, hogy feketekagyló készítettem. Rendes élő kagylóból. Alaposan utána kellett néznem, hogyan kell hozzáfogni,  megtisztítani. Nem nagy dolog, csak idő. Érdekességként megnézheted, hogyan tenyésztik ezeket az állatokat. 
Figyelned kell a legfontosabbakra: élve zárt állapotban kell lennie, főve pont az ellenkezőjének. 1,5-2 cm-re ki kell nyílnia. Mindkét esetben az ellenkezője a rossz, vagyis ki kell dobni.
Főzése nem bonyolult. Én a következőt tettem vele: fogtam egy magas falú lábost, raktam bele vajat és olajat fele-fele arányban. Amikor  felforrósodott, adtam hozzá két szál újhagymát karikázva. Némi sülés után ezt követte egy-két szem félbevágott koktélparadicsom. Majd csak az íze kedvéért 1 dl fehérbort öntöttem rá. Sót, borsot és végül 1 dl tejszínt tettem bele. Egy rottyanás, és beleraktam a kagylót.
Lefedve addig pároltam, amíg ki nem nyíltak. Közben néha rázogattam keverés helyett. 
Remek finom pirítóssal, amit a lébe kell tunkolni. Próbáld ki, biztosan ízleni fog.
Tipp: a megmaradt levet felhasználhatod tengergyümölcsös rizottó készítéséhez.  

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések