Bolognai


Eredetileg nem voltam oda a paradicsomos ételekért, mert mindig égett a gyomrom az evés után, ha ilyeneket ettem. Arra gondoltam, biztosan velem van a baj. Hát alapvetően ez igaz, de ebben az esetben kiderült, hogy ha jól készítik el ezeket az ételeket, simán, a gyomorégés veszélye nélkül elfogyaszthatom. A változás akkor állt be, amikor elsőszülött fiammal Olaszországban jártunk. Gondoltam, nem hagyhatom el úgy a tészták országát, hogy nem eszem ragù bolognese - t, lasagne - t meg egyéb olaszságokat. Az étkezések során pedig semmilyen panasz sem jelentkezett. Mikor hazajöttünk, elkezdtem a neten vadászni, mi lehet ennek az oka. És megtaláltam: a sárgarépa.
Ezután a hosszú bevezető után lássuk, hogyan is készül ez az étel eredetileg. A darált marhahúson kívül az alapanyagok a képen láthatóak, és az előkészítésüket is úgy kell elvégezni, ahogy látod.   Most jöhet a főzés: egy edényben az olívaolajon pirítsd meg a szalonnát, majd a zöldségeket és a húst. Pár perc kavargatás után add hozzá a paradicsomot, bort és a fűszereket (bors, bazsalikom), sót. Most már csak 3 óra főzésre van szükséged. A végén, mikor elkészült, add hozzá a tejszínt. 
Szerintem bármilyen tésztával tálalhatod, természetesen reszelt sajttal a tetején.
Konklúzió: a paradicsom savasságát a sárgarépa és a hosszú főzés idő tompítja. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések