Fűszeres, ropogós csirke

Első ránézésre rántott valami tányéron. Aztán a kóstoló után kiderül, hogy csirke ropogós, fűszeres bundában. Meglepően finom. Szerettem volna elkészíteni a Kentucky sült csirke-szerű ételt, kutakodtam a neten, aztán ezt a receptet raktam össze:
  • 4 db csirke felsőcomb
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 kisebb fej hagyma
  • fél liter tej
  • kukoricaliszt
  • finomliszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 2 tojás
  • édes chiliszósz 
  • olaj a sütéshez
  • fűszerkeverék (amit én használtam abban volt barnacukor, só, fokhagyma, pirospaprika, bors)
A csirkecombokat három felé vágd el a csont két oldala mentén, hogy jobban átsüljön majd. Darabold fel a hagymát, fokhagymát, és tedd tálba, majd öntsd rá a tejet. Ízlés szerint sózd, és fűszerezd, majd rakd bele a húst. Hűtőben hagyd 3 órát pácolódni.
Közben egy edényben keverj össze annyi lisztet fele-fele arányban, amennyi szerinted a panírozáshoz szükséges.  Fűszerezd, és rakd bele a sütőport. Egy másik tálba üss két tojást, keverd el egy kis vízzel és chiliszósszal.
A pácolás leteltével indulhat a "panírozás". De minden műveletet kétszer kell megcsinálnod. Tehát: tojás-liszt-tojás-liszt. Így jó vastag bunda lesz rajta.
Ne túl forró olajban, hogy jól átsüljön, süsd finom ropogósra. Zsuzsim nagyon dicsérte. Szerintem is remek.



Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések