Posírozott lazac citromos szabalyon mártással



Ezt a receptet eredetileg Raymond Blanc készítette egy műsorában, amit a tv-ben láttam. Roppant egyszerű az elkészítése, de ez egy Michelin-csillagos étel. Én egy kicsit átfőztem. Ő nem rakott bele édesköményt, én egy keveset igen. A házzávalók 2 szelet lazachoz:
  • kb 20 cm póréhagyma
  • 3 szál szárzeller
  • 1 szál közepes sárgarépa
  • 1 maréknyi szeletelt édeskömény
  • 2-3 babérlevél
  • 1 teáskanál egészbors
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 dl száraz fehérbor
  • 3 karika citrom

A zöldségeket szeleteld fel, majd tedd egy lábosba, öntsd rá a fehérbort, a többi hozzávalót,  és annyi vizet, hogy ellepje. Forrald fel, majd forrás után vedd vissza a hőt a lábos alatt. Ha már nem forr, tedd bele a halat 4 percre. Az idő letelte után után vedd le a tűzhelyről, és további 4 percig tartsd benne a halat.
Tálaláskor szedj a zöldésgekből a halra, majd locsold meg citomos szabalyonnal.
Szerintem ez egy nagyszerű előétel, de lehet egy könnyű ebéd, főleg nyáron, nagy melegben.


A citromos szabalyont a következő képpen készítheted el. Ehhez a hozzávalók:
  • 3 tojás sárgája
  • 4 evőkanál víz
  • 5 dkg olvasztott, langyos vaj
  • negyed citrom leve
Egy keverőtálban keverd habosra a tojássárgákat a vízzel egy habverő segítségével addig, amíg 4-5szeresére nem nő a mennyisége, majd ted gőz fölé, és folytasd a keverést. Keverd majonéz sűrűségig, majd vedd le a tálat a gőzről. Vigyázz, ne érjen a keverő tál alj a forró vízhez.
Folytasd tovább a keverést, közben lassan csorgasd bele az olvasztott vajat, és ízesítsd a sóval, citromlével. Nagyon finom. Párolt spárgához is jó lehet. Kevés a különbség szerintem a hollandi mártás és a szabalyon között.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések