Serpenyős muszaka


Szerettem volna muszakát készíteni, igen régen ettem már. Itt a blogomon is megtalálható a recept: https://nagylacig.blogspot.com/2010/12/muszaka.html. Csakhogy mostanában változtattam az étkezési szokásomon, könnyítettem, ezért kevesebb kalóriát, zsírt viszek be. Ezért átgondoltam ezt az ételt, kicsit másképpen fogom elkészíteni, nemcsak egészségesebbre, de egyszerűbben is. Bár nagyon finom az eredeti, görög muszaka. És jött az ötlet, serpenyős muszakát főzök. Kihagyom belőle a krumplit és a besamelt a sajttal. Kicsit utánanéztem, van-e ilyen étel, mire kiderült, hogy a török muszaka pont ilyen. Pici módosítással az enyém maradt a serpenyős változat.
 

A hozzávalók:
  • két kisebb padlizsán
  • két nagyobb paradicsom
  • egy kaliforniai paprika
  • fél vagy egy kisebb póréhagyma
  • két gerezd fokhagyma
  • 40 dkg vegyes darálthús
  • oregánó, só, bors
  • 3 ek paradicsom püré
A padlizsánt kockázd fel, és 4% sóoldatban áztasd kb 1 órát. Így elveszíti a csúnya barnaságát, és magába szívja a sót. Ha letelt az idő, szárogasd le, majd kicsit fújd be olaj, és 190 fokon 10 percig süsd airfryerben. Persze sima sütőben is megsütheted. A paradicsomot is karikázd fel, és ezt süsd meg hasonlóképpen.

Közben a egy nagyobb serpenyőben kevés olajon kezd el pirítani a hagymát. Amikor összeset, dobd rá a darált húst. Forgasd a hagymán fehéredésig. Sózd, borsozd meg, ízesítsd oregánóval. Add hozzá a paradicsom pürét, majd egy kevés vízzel ereszt fel. Tedd bele a kockákra vágott paprikát. Lefedve főzd puhára.

Mielőtt teljesen kész lenne, add hozzá a padlizsánt. Ezzel is párold egy kicsit, hogy a padlizsán beszívja a hús szaftját. A legvégén tedd rá a paradicsomot.
Tálald rizzsel, bulgorral. Jó étvágyat!
100 gr 76 kcal, 4,22 gr zsír, 4,12 gr szénhidrát, 5,34 gr fehérje

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések