Vöröslencse leves


Régóta pihent a kamra polcán egy kis üveg vöröslencse. Úgyhogy eljött az ideje az elkészítésének. Levesnek gondoltam, de mivel még nem csináltam ilyet, utána jártam, hogyan kell ezt csinálni. Innen is, onnan is beemeltem valamit a saját receptbe. Ez az én levesem elkészítési módja:

Hozzávalók:

  • 250 g vöröslencse
  • 100 g sárgarépa
  • 100 g szárzeller
  • 100 g póréhagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • fél kápia paprika
  • 1 tk friss gyömbér
  • 3 ek olaj
Fűszerek (mindenből ízlés szerint, de ne többet egy mokkáskanálnál)
  • lepkeszeg mag (görög széna)
  • római kömény
  • őrölt fehérbors
  • őrölt babérlevél
  • kurkuma
  • cayenne bors
A lencsét áztasd be vízbe. A zöldségeket reszeld le vagy vágd apró csíkokra. Szofritot kell csinálni belőle, tehát az olajon kezd el kis lángon pirítani, dinsztelni, ha kész vagy a darabolással. Amikor kezd puhulni, add hozzá a fűszereket és sózd egy picit.
Szűrd le a lencsét, és add a zöldséges cucchoz, ha úgy érzed, eleget dinsztelődött már. Öntsd fel kb. 1,5 liter vízzel, és lefedve főzd az egészet készre. Közben kóstolj, ízesíts ha szükség van rá.
Amikor kész, botmixerrel pépesítsd le, és tálalhatod.
Én kolbászmorzsát adtam hozzá. A díszítés és az íze miatt. Nagyon egyszerű: 10-15 dkg szárazkolbász gyufafej méretűre vágva, majd  fél evőkanál zsíron átforgatva.

100 g tartalmaz: 82,16 kcal, zsír: 1,85 g, szénhidrát: 10,76 g, fehérje: 5,13 g

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések