Az étel szeretete és tisztelete

Kissé rendhagyó ez a mostani bejegyzésem. Szeretném, ha ez a rövid részlet Krúdy Gyula írásaiból készült Szindbád című filmből megmutatná számodra, hogyan kell az ételeket szeretni. A film több novellából készült, ez a jelenet az "Isten veletek, ti boldog Vendelinek!" címet viseli. Olvasva a novellát, nem csak az étel kap kiemelt szerepet, de számomra meghatározó élményt adott. Igaz, én nem a gesztenyével töltött fácánt szoktam készíteni, hanem pulykát töltök meg gesztenyés töltelékkel, ennek ellenére mindig ebből az írásból idézem a következőt: "Csak az a kérdés, hogy milyen gesztenyével van töltve: olasz gesztenyével vagy magyarral?"
Megnézheted, milyen volt egy régi vendéglő hangulata. Nekem még szerencsém volt, én jártam hasonló, csöndes, lassú hangulatú étteremben. Például a VIII. kerületben, a Práter és Leonardo utca sarkán volt egy kisvendéglő, a Halászkert. Remek, öreg gesztenyefával díszített kerthelyiséggel, ahol egy nagy akváriumban pontyok úszkáltak. Több hasonló kisvendéglő is volt szerte a kerületben, én ezeket ismertem, mert itt nőttem fel. 
A novella címére kattintva el is olvashatod azt. Most jó szórakozást kívánok!



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések