Tökfőzelék


Késő tavasz, kora nyár egyik legremekebb étele. Szerintem. Én nem a hagyományos főzelékkészítési iskolát követem, én anyukám főzelékiskoláját követem. A pörkölteset. Ha így nézzük, akkor ezt az ételt tökpaprikásnak kellene hívni. Jó két adagra a következőket kell beszerezned:
  • fél kg gyalult tök
  • 1 fej zsenge főzőhagyma
  • 1 csokor kapor
  • 2 dl tejszín
  • só, bors, pirospaprika
  • 2-3 evőkanál olaj
Vágd apró kockára hagymát, és apróra a kaprot. Ezután tedd fel egy edényben az olajat forrósítani, majd pirítsd meg benne a hagymát. Mikor kezd pirosodni, tedd bele a kapor felét. 10-15 másodperc múlva dobd rá a gyalult tököt. Forgasd meg benne, és sózd, borsozd meg, majd tedd rá a fedőt. Fél perc múlva nézz a tökre, azt fogod látni, hogy levet eresztett. Most tehetsz rá egy teáskanál pirospaprikát. Fedd újra. Egy-két perc elteltével nézd meg megint, azt fogod látni, hogy szinte kész. Ne főzd ronggyá, úgy finom, ha még ropogós egy kicsit. Ha úgy látod, hogy megfelelő az állaga, tedd bele a maradék kaprot és a tejszínt. Vigyázz, ezután már ne forrald, mert a tejszínből kicsapódik a fehérje, és göbök formájában fogja csúfítani ezt az isteni tökfőzeléket.  


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések